fbpx

#4 BOGDAN COLCERIU, Frisbo. Ce înseamnă o investiție de milioane de Euro într-un start-up tech în România

Invitatul meu din Episodul 4 e unul din oamenii care îmi sunt cei mai dragi în online-ul românesc. Suntem buni prieteni, ne cunoaștem de mai bine de 13 ani, îl cheamă Bogdan Colceriu și am avut câteva proiecte împreună: am co-fondat împreună Trilulilu, iar mai târziu am devenit parteneri și în Risky Business, un fond de investiții creat la Cluj. Acum Bogdan este CEO al Frisbo, un start-up inovator de e-fulfillment, care a primit recent o investiție de 1,2 milioane Euro de la două fonduri de investiții românești.

Ne-am tot zis de mult timp că ne vom întâlni cândva să vorbim despre subiectele mai puțin discutate, dar foarte importante în viața unui start-up, cum ar fi faptul că uneori un investitor existent te poate încurca mai tare decât să te ajute. Sau despre ce înseamnă “dead equity”, adică atunci când un partener/asociat nu mai este activ, dar are prea multe procente din business. Sau de ce sunt zero șanse să avem un ”unicorn” în România (”unicorn” = start-up care să valoreze cel puțin 1 miliard de dolari).

Momentul discuției a fost la scurt timp după ce Frisbo a anunțat runda de 1,2 milioane euro primită, moment numai bun să discutăm și de lucrurile mai puțin știute din spatele unei investiții de tip venture capital. 

Am mai aflat despre:

  • povestea lui Bogdan și cum a ajuns de la expert în branding la e-commerce
  • cum s-a născut brand-ul ”Trilulilu”, Bogdan fiind cel împreună cu care am gândit acest nume
  • ce înseamnă e-fulfillment și ce face Frisbo
  • cât de ușor este în ziua de azi să deschizi un magazin online
  • ce înseamnă să îți extinzi start-up-ul internațional
  • ce model inovator are Frisbo în comparație cu alți jucători din piață
  • cum te pot încurca acționarii din companie, chiar și atunci când ești pe cale să iei o investiție mare
  • ce presupune în realitate când primești milioane de euro investiție 
  • ce înseamnă o evaluare de milioane sau miliarde a unui start-up
  • ce greșeli să eviți atunci când lansezi un start-up tech sau când iei o investiție
  • ce nevoi are România la nivel legislativ pentru a ajuta start-up-urile tech
  • care e diferența dintre start-up ”obișnuit” și un start-up în tehnologie
  • ce face Bogdan să se relaxeze atunci când se simte copleșit
  • sportul surpriză la care a ajuns să fie medaliat european
  • sfaturi pentru tinerii care vor să pornească pe drumul antreprenoriatului tech în România

Puteți urmări varianta video pe canalul de YouTube:

2 comments on “#4 BOGDAN COLCERIU, Frisbo. Ce înseamnă o investiție de milioane de Euro într-un start-up tech în România

  1. Ionut Pausan says:

    Salutare Sergiu:D Te apreciez pentru ceea ce faci si de cand ai aparut prima data cu aceste podcasturi online am inceput sa te ascult. Esti primul autor de content in limba romana pe care il ascult pentru ca oferi informatie de calitate.
    Am o mica nelamurire: Cum ai reusit sa formezi un “club” de business in care sa dezvolti idei? Cum ai gasit acei oameni care sa aiba viziuni similare cu tine? Am observat din discutiile cu invitatii tai, ca tot timpul cand vorbeai de un business mentionai ca aveati discutii intr-un grup, ceea ce insemna ca erati mai multi cu viziuni de antreprenori si eram curios cum v-ati format ca si grup pentru ca si eu as vrea sa gasesc mai multi oameni care sa fie interesati de a dezvolta afaceri.

    Keep the good job and thanks a lot for your content!

    1. Sergiu says:

      Salut, multumesc pentru aprecieri. Nu e vorba de un “club”, ci e vorba de partenerii pe care i-am avut in timp. Niciodata nu am fost singur in business, intotdeauna am avut parteneri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *