fbpx

#10 ANDREI DUNCA. Povestea vânzării LiveRail spre Facebook pentru 500 milioane dolari

#10 ANDREI DUNCA. Povestea vânzării LiveRail spre Facebook pentru 500 milioane dolari

Podcastul Neascultătorii este susținut de Banca Transilvania


Acest episod e unul foarte special pentru mine deoarece am avut ocazia să îi iau interviu lui Andrei Dunca, co-fondatorul meu din Trilulilu și LiveRail, un om împreună cu care am construit cele mai de succes proiecte de până acum. LiveRail este și azi, după aproape 6 ani de la vânzarea spre Facebook, cel mai mare exit al unui start-up din tehnologie pornit de fondatori români.

Pe Andrei l-am cunoscut în școala generală. El era “baiatul ăla olimpic” cu care mă mai întâlneam din când în când, pentru că aveam aceeași profesoară de matematică. În timpul facultății ne-am reconectat și am decis să lucrăm împreună la proiecte de outsourcing pentru clienți de afară. Prin 2006 am început lucrul la Trilulilu, pe care l-am lansat în ianuarie 2007.

Tot prin 2006, practic în paralel cu Trilulilu, lucram amândoi la LiveRail, un proiect al unui client de-al nostru, Mark Trefgarne. Am ajuns până la urmă să devenim amândoi co-fondatori în acest proiect, care a început timid, dar avea să ajungă nesperat de mare.

Poveștile noastre au luat-o pe drumuri diferite în 2008 când investitorul francez Alexis Bonte a preluat pachetul majoritar din Trilulilu. Eu am rămas cu Trilulilu, iar Andrei a mers mai departe în UK ca să crească LiveRail. Am rămas și eu acționar în companie pănă la final, dar Andrei a fost cel care a dus ”greul” , împreună cu Mark și echipa.

Am încercat să fiu o gazdă cât mai obiectivă și să aflu de la Andrei lucruri pe care poate nici eu nu le-am știut legat de perioada sa din LiveRail.

Alte subiecte discutate cu Andrei:

  • Povestea lui înainte de porni LiveRail
  • Cum a pornit LiveRail și cum au atras prima rundă de investiții pe timp de criză
  • Care au fost provocările de la început
  • Cum a pivotat LiveRail de la produsul inițial
  • Despre creșterea LiveRail înainte de vânzarea spre Facebook
  • De ce a decis Facebook să cumpere LiveRail
  • Cum s-a desfășurat negocierea și cum s-a ajuns la 500 milioane de dolari
  • Cum a fost experiența de după achiziție
  • De ce Facebook a închis proiectul LiveRail după 2 ani și ce s-a întâmplat după
  • Cum a fost să lucreze pentru Facebook timp de aproape 4 ani
  • Ce a învățat din Facebook
  • Despre cultura Facebook
  • Ce să urmărească antreprenorii care doresc să lanseze un start-up

Feedback-ul vostru este binevenit!

Versiune video:

Podcastul Neascultătorii poate fi ascultat/urmărit pe:

Apple Podcasts
Google Podcasts
Spotify
YouTube

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *